Retourneren
Retourbeleid:
Om welke reden wil je een artikel retourneren?
Je bent op deze pagina omdat je een artikel retour wilt sturen. Op basis van de reden van retour helpen wij je graag verder.
Afzien van uw aankoop
Ik wil afzien van mijn aankoop (aanspraak maken op retourrecht)
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een ‘afkoelingsperiode’. Hardware Experts hanteert een afkoelingsperiode van 30 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag de consument de koop ontbinden door een beroep te doen op het retourrecht. Nadat de koop ontbonden is heeft de consument 30 dagen de tijd het product op eigen kosten te retourneren.
Tarieven pakketzending (PostNL):
0 – 10 kg: € 6,95
10 – 30 kg: € 12,90
Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt te zijn. Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in originele verpakking en onbeschadigd zijn, dan storten wij het door jou betaalde aankoopbedrag, exclusief verzendkosten binnen 30 dagen terug op jou rekening. Zie hierboven een indicatie van de tarieven voor pakketverzending.
Gevolgen van het toepassen van het retourrecht
Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terug leveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden. Assemblagekosten worden in het kader van de wet koop op afstand niet vergoed mede doordat deze dienst direct ingaat ten tijde van het sluiten van de koopovereenkomst en daardoor niet onder het retourrecht vallen
Uitzonderingen:
Voor sommige producten geldt er geen herroepingsrecht voor jou als consument en vallen onder de volgende uitzonderingen:
Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur (softwarepakketten), waarvan de verzegeling/ verpakking na levering is verbroken
Inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken
Printers met inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken
Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden, zoals in-ear headsets, tandenborstels, massage-, scheer-, of epileerapparaten, stijl- en krultangen waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken.
Ingewisselde vouchers en tegoedbonnen.
Verzending
Voor een vlotte afwikkeling is het raadzaam onderstaande stappen te volgen.
Stap 1
Neem contact op met de afdeling klantenservice. Dit kan per e-mail: info@rseatstore.nl.
Stap 2
Print het aan jou verzonden retourformulier *.
Stap 3
Vul het retourformulier in en vermeld je retournummer duidelijk op de verzenddoos en verstuur het.
Houdt er rekening mee dat computerhardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.
Stap 4
Je kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren.
Een brievenbus. Als het pakket door een brievenbus past, dan kun je het verzenden via brievenbuspost. Je verzendt dan zonder Track & Trace code en kunt de bestelling niet volgen.
PostNL afgiftepunt. Je ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging.
Houdt u er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.
Indien je gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht kun je ook gebruik maken van ons herroepingsformulier welke je toevoegt bij jou pakket. Klik hier voor het herroepingsformulier.
*Verzendlabel en/of retouretiket krijg je alleen in het geval dat wij een fout hebben gemaakt.
Artikel defect/werkt niet
Artikel is defect / werkt niet
Je artikel is defect? Vervelend om te horen. Graag helpen wij je hiermee verder. Hiervoor is echter van belang of het artikel nog binnen ons garantie termijn valt. De garantie termijn in maanden vindt je op de factuur.
Valt het product nog binnen de garantie periode?
Dan kun je onderstaande stappen volgen.
Valt het product buiten de garantie periode?
Dat betekent niet per definitie dat je niet geholpen kunt worden. Alleen indien er een reparatie nodig is, dien je wel de reparatiekosten te betalen. Ook bieden steeds meer fabrikanten een fabrieksgarantie welke langer is dan de wettelijke garantie periode. Je kunt in dat geval bij de desbetreffende fabrikant controleren wat de gehanteerde fabrieksgarantie is. Indien het product namelijk binnen de fabrieksgarantie valt, kun je direct bij de fabrikant terecht voor een verdere garantie afhandeling. Meer informatie hierover vindt je meestal op de website van de fabrikant.
Stap 1
Ben je er geheel zeker van of het product daadwerkelijk defect is? Indien je nog twijfelt dan raden wij je aan om contact op te nemen met de afdeling klantenservice. Zij kunnen je eventueel assisteren bij het vaststellen van het defect.
Dit kan per e-mail: info@rseatstore.nl.
Stap 2
In sommige gevallen kan het recht op garantie vervallen – zelfs als het product nog binnen de garantie periode valt. Dit kan onder andere komen door: aangebrachte schade die na de koop is ontstaan (zoals vallen, scheuren, krassen), het verwijderen van garantie zegels of stickers, kortsluiting door een verkeerde energievoorziening, etc. Wij raden je aan om alvorens jou product op te sturen eerst te bekijken of je product niet uitgesloten is van garantie.
Stap 3
Bij enkele fabrikanten is de directe service voor eindgebruikers dusdanig goed dat wij adviseren direct contact op te nemen met de fabrikant. Je heb dan voordeel van interessante servicemogelijkheden en directe service, dit kan in sommige gevallen zelfs betekenen dat je een iets versnelde service afhandeling heb of dat de fabrikant het bij je thuis ophaalt en aflevert.
Om te weten of dit voor jou aan te raden is, kun je kijken bij Directe service van fabrikanten op basis van je fabrikant.
Staat je product of productgroep er niet tussen? Dan kun je het beste contact opnemen met Hardware Experts.
Stap 4
Neem contact op met de klantenservice omtrent jou defecte product. Zij zullen je adviseren op basis van het defect of het een op te lossen technisch probleem is, of het product direct omgeruild kan worden of dat het terug gestuurd dient te worden naar de fabrikant.
Klantenservice
E-Mail:
Indien het een Hardware Experts systeem betreft:
Indien je computer door ons gebouwd is (standaard systeem of speciaal voor jou geassembleerd) dan raden wij je eerst aan, indien mogelijk, eerst de systeemherstel van Windows te gebruiken. Raadpleeg eventueel de meegeleverde recovery handleiding of neem voor ondersteuning contact op de afdeling klantenservice. Dit kan per e-mail: info@rseatstore.nl.
Stap 5
Om het artikel retour te sturen neem je contact op met de afdeling klantenservice.
Per e-mail: info@rseatstore.nl
Stap 6
Maak voor het opsturen nog een back-up van uw gegevens, tijdens het onderzoek wordt uw systeem naar fabriek instellingen terug gezet. In het geval dit niet mogelijk is, moet u de gegevens op uw systeem als verloren beschouwen.
Verpak de goederen met retourformulier, inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking en verstuur het, of breng het langs bij een van onze winkels.
Houdt er rekening mee dat computer hardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.
Stap 7
Je kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren.
Een brievenbus. Als het pakket door een brievenbus past, dan kun je het verzenden via brievenbuspost. Je verzendt dan zonder Track & Trace code en je kunt de bestelling niet volgen.
PostNL afgiftepunt. Je ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging.
Houdt er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.
Verkeerde artikel besteld
Ik heb het verkeerde artikel besteld en wil het omruilen
Heb je een verkeerd artikel besteld? In veel gevallen kan het artikel worden omgeruild voor het door jou gewenste product. In het kader van de wet Kopen op Afstand heb je bij aankopen via Internet recht op een ‘afkoelingsperiode’. Hardware Experts hanteert een afkoelingsperiode van 30 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product geretourneerd worden. Houdt er rekening mee dat de wet Kopen op Afstand alleen van toepassing is voor bestellingen die via de website besteld zijn.
Uitgesloten producten:
Bij audio-, video- of datadragers en bij software is aanspraak op het retourrecht uitgesloten wanneer de zegels verbroken of de verpakking geopend zijn.
Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur (softwarepakketten), waarvan de verzegeling/ verpakking na levering is verbroken
Inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken
Printers met inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken
Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden, zoals in-ear headsets, tandenborstels, massage-, scheer-, of epileerapparaten, stijl- en krultangen waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken.
Ingewisselde vouchers en tegoedbonnen.
Voorwaarden:
Het product moet in nieuw staat zijn. Je mag deze uitpakken en bekijken, maar niet vol in gebruik hebben genomen.
Mocht het product in de tussentijd zijn gebruikt, beschadigd zijn geraakt, je de originele verpakking en/of accessoires hebben weggegooid of verloren, of op andere wijze het product onbruikbaar hebben gemaakt dan geldt het volgende: je mag het product wel retourneren maar dan heb je geen recht meer op de totale aanschaf waarde. Het product is namelijk niet meer als nieuw te verkopen. Hierdoor ben je verplicht de waardevermindering te compenseren.
Indien het gewenste product duurder is dan je originele product, dien je deze bij te betalen. (Andersom geldt: het verschil in prijs wordt teruggestort, min eventuele tussentijdse waardevermindering). Je ontvangt bij een eventuele bijbetaling de gegevens van onze klantenservice.
Je stuurt het product binnen 30 kalender dagen na ontvangst op.
Indien je, na inachtneming van bovenstaande voorwaarden, iets wenst om te ruilen dien je de volgende stappen door te nemen:
Stap 1
Neem contact op met de afdeling klantenservice. E-mail: info@rseatstore.nl.
Stap 2
Print het aan jou verzonden retourformulier of herroepingsformulier *.
Stap 3
Verpak de goederen, inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking.
Voeg het retour of herroepingsformulier bij. Vermeld duidelijk op de verzending het RMA nummer.
Houd je er rekening mee dat computerhardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.
Stap 4
Je kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren.
Een brievenbus. Als het pakket door een brievenbus past, dan kan je het verzenden via brievenbuspost. Je verzendt dan zonder Track & Trace code en kunt de bestelling niet volgen.
PostNL afgiftepunt. Je ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging.
Hou er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.
*Verzendlabel en/of retouretiket krijg je vanuit ons alleen in het geval dat wij een fout hebben gemaakt.